Přeskočit na hlavní obsah

Už mám také svoje NESSI


Už mám také svoje NESSI. Ne nebojte se, nechci vám vyprávět o domácím mazlíčkovi, který měří něco přes deset metrů, a to je to ještě štěně, je zelený a notně se podobá praještěrům. To co jsem si pořídila, není ani živé a ani prehistorické, jde o novou značku sportovního oblečení, o které příznivci běhu už jistě četli v časopise RUN, případně na stránkách rungo.cz. NESSI je nová značka sportovního oblečení, bohužel polská. To bohužel neříkám proto, že bych Polákům nefandila, ale protože si myslím, že je škoda, že o českých značkách sportovního a především běžeckého oblečení není v Čechách slyšet. Byť mohu ze zkušenosti říct, že s kvalitními materiály na českém území pracuje celá řada mladých návrhářů a jejich výrobk, by po drobných úpravách, především těch funkčních, mohly klidně konkurovat řadě zahraničních značek. Na mysli mám třeba značku mladých brněnských návrhářů YoungPrimitiv, která pro šití svých legín používá příjemný a kvalitní materiál, který by se jistě hodil i pro sportovní aktivity. Bohužel jejich střihu kalhot zatím chybí řada prvků, které jsou pro dnešní běžecké legíny zcela přirozené (kapsa na klíče, vyšší pas).

Ale zpět k NESSI, i já už mám ty svoje. Prahla jsem po nich od chvíle, kdy o nich psali v časopise RUN a ještě víc jsem se do jejich barevné variace zamilovala po přečtení článku na blogu rungo.cz. Ani jeden z článků vám vyhledávat nebudu. Ne že by se mi nechtělo dělat někomu reklamu, to já zas ráda a ochotně pomohu, ale protože mne dohledávání pramenů prostě nebaví.
Pro své běžecké aktivity jsem si pořídila krátké běžecké legíny 01-Colored NET. Ano přiznávám, tohle označení není zrovna nápadité a všeříkající, proto přikládám obrázek. Pro ty zvědavce, nebo ty, kteří mají rádi ve všem pořádek: „To není můj zadek.“. Obrázek jsem si vypůjčila ze stránek www.nessisport.cz, mimo jiné také e-shop na kterém jsem si ty svoje NESSI zakoupila.
.

Čím jsou NESSI kalhoty zajímavé? Mají vysoký pas, díky kterému pohodlně sedí, a i holky s boky jako skříň, se v těchhle kalhotách budou cítit pohodlně. Pas drží kalhoty na místě a není je potřeba nijak vytahovat. Díky této vlastnosti nevypadáte při běhu, jako když se soustavně oblíkáte, ruce můžete nechat u boku a přiřknout jim tu práci, která jim při běhu náleží. Materiál, z něhož jsou NESSI ušité, padne jako druhá kůže, to je výhodné při krátkých bězích, kdy nejste nuceni řešit čurací pauzy. Při delších bězích, kdy už jste nuceni si odskočit, se vlastnost padnout jako druhá kůže, nejeví tak pozitivně. Schválně, zkuste si svléknout a znovu navléknout kůži, aby vám padla stejně jako před tím. Ani hadi, kteří svlékají kůži pravidelně, to nedělají, svoji kůži nechávají nedbale ležet tam, kde ji svlekli. Pro většinu z nás by ale tenhle krok byl asi nemyslitelný, byť už s ohledem na cenu kalhot (na českém e-shopu si je můžete objednat za 1090Kč), nebo s ohledem na ekologické pohnutky či společenské tabu. Pravdou však je, že na zpocené tělo se NESSI neoblékají zrovna nejednodušeji.

Věcí, které by bylo možné kalhotám vytknout, není moc. Kapsičku na klíče či drobnosti bych udělala větší, já osobně si do kapsičky strkám různé výživné tyčinky a ty se do kapsičky u těchto kalhot tak tak vejdou. Lemy nohavic bych udělala pevnější, od spodu se kalhoty trochu hrnou, ale možná je to jen charakteristika tříčtvrtečního střihu, který jsem si koupila a který končí kousek pod koleny.

Jinak kalhotám nelze vytknout nic, já osobně jsem nadšená z nevšední barevnosti, která mne okouzlila na první pohled.

Ať vám to běhá, Eva

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pilates a osteoporóza

Máte osteoporózu? Nezoufejte, ani osteoporóza není důvodem proč přestat aktivně žít či sportovat. Hledáte-li bezpečnou formu cvičení, která vám v současném stavu může být k prospěchu a současně vás nemůže ohrozit, pak Pilates je určitě vhodnou volbou.

Pilates je bezpečný a v případě lidí, kteří jsou ohroženi osteoporózou, může být i prospěšný.

V případě osteoporózy určitě platí, že byste měli větší pozornost věnovat lektorovi/trenérovi, s nímž cvičíte. Dejte přednost lekcím s menším počtem účastníků, aby měl lektor dostatek prostoru věnovat se specifickým cvikům a vašim potřebám.

Ač je Pilates bezpečná forma cvičení, je dobré mít na paměti, že některé pohyby jsou pro lidi s osteoporózou nevhodné. Jde o cviky, které vyvíjí intenzivní tlak na ty části páteře, které jsou náchylné k frakturám. Vyhnout byste se tak měli především cvikům prováděných v:
- hrudní flexi (klasická zkracovačka)
- hrudní flexi se zatížením (např. cvik rolling like a ball)
- hrudní flexe s rotací (jde o pohyb, …

Vaše tělo, váš chrám

Často při svých hodinách vídám, že klienti bedlivě pozorují další účastníky lekce, místo aby vnímali a maximalizovali koncentraci na svoje vlastní pohyby, na svoje vlastní tělo. Nejde o žádnou frázi, když jim pak radím: "Nesrovnávejte se s ostatními!" 

Nesrovnávejte se s ostatními, věnujte každou lekci cvičení jen sami sobě, koncentrujte se na svoje pohyby, nenechte se ovlivnit pocity negativního sebehodnocení, myšlenkami na to, že rozsah vašeho pohybu je nedostačující, omezen, či na pohled není dostatečně vizuálně atraktivní.

Uvědomte si, že řeč vašeho těla je odrazem nejen vaší flexibility, fyzické zdatnosti, ale také výrazem aktuálních pocitů a nálady. V průběhu života rozvíjíme tělesné, mentální a emoční vzorce chování, které utváří naši osobnost i nás samotné. Srovnávat se s ostatními je jako hledat v kupce vloček dvě zcela identické vločky (prý to není možné).

Než přijdete na hodinu, odložte všechny svoje pocity o případné nedokonalosti v šatně. Do hodiny přicházejte…